ارتباط مستمر با مشتری – رویکردی غیر سنتی
⭕️ارتباط مستمر با مشتری – رویکردی غیر سنتی
♦️اگر قصد دارید با مشتریان در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ارتباط مداوم و پیوسته داشته باشید، مدل کسب و کار خود را تغییر دهید.
🔶رویکرد سنتی و کهنه
💢رابطه اپیزودیک با مشتریان یک روش متداول ولی کهنه و قدیمی است که هنوز هم بسیاری کسب و کارها از آن دست نکشیده اند. مشتری هربار که نزد ما می آید؛ حسب نیاز خود به ما مراجعه می کند و ما بر اساس نیاز وی آن چه را که داریم عرضه می کنیم؛ تا او با یک مقایسه در قیمت و کیفیت نهایتا با ما معامله کند.
🔶رویکرد نوین
💢به لطف فن آوری های نوین، شرکت ها می توانند با به کارگیری استراتژی های اتصال Connected Strategies نیازهای مشتریان را در لحظه و حتی قبل از این که نیاز خود را بیان کند؛ درک و دریافت نمایند. بنا بر این ارتباطی عمیق، ماندگار و مداوم با مشتری برقرار خواهد شد. مشتریان به طرز ناباورانه ای در معرض اطلاعات و تجربیات جدیدی قرار خواهند گرفت که این تجربیات ویافته ها را از رقبای شما کسب نخواهند کرد.
🔶نتیجه
💢برای برقراری ارتباطی مستمر، پیوسته و عمیق با مشتری باید مدل کسب و کار خود را تغییر دهید. برای تغییر مدل کسب و کار با قصد ارتباط مستمر با مشتری، ضروری است تا استراتژی های زیر را به کارگیرید:
❇️پاسخ به میل Respond to desire
❇️پیشنهادهای هدایت شده Curated offering
❇️رفتار مربی یا رفتار مربیگری Coach behavior
❇️اجرای اتوماتیک Automatic execution
♦️اگر قصد دارید با مشتریان در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ارتباط مداوم و پیوسته داشته باشید، مدل کسب و کار خود را تغییر دهید.
🔶رویکرد سنتی و کهنه
💢رابطه اپیزودیک با مشتریان یک روش متداول ولی کهنه و قدیمی است که هنوز هم بسیاری کسب و کارها از آن دست نکشیده اند. مشتری هربار که نزد ما می آید؛ حسب نیاز خود به ما مراجعه می کند و ما بر اساس نیاز وی آن چه را که داریم عرضه می کنیم؛ تا او با یک مقایسه در قیمت و کیفیت نهایتا با ما معامله کند.
🔶رویکرد نوین
💢به لطف فن آوری های نوین، شرکت ها می توانند با به کارگیری استراتژی های اتصال Connected Strategies نیازهای مشتریان را در لحظه و حتی قبل از این که نیاز خود را بیان کند؛ درک و دریافت نمایند. بنا بر این ارتباطی عمیق، ماندگار و مداوم با مشتری برقرار خواهد شد. مشتریان به طرز ناباورانه ای در معرض اطلاعات و تجربیات جدیدی قرار خواهند گرفت که این تجربیات ویافته ها را از رقبای شما کسب نخواهند کرد.
🔶نتیجه
💢برای برقراری ارتباطی مستمر، پیوسته و عمیق با مشتری باید مدل کسب و کار خود را تغییر دهید. برای تغییر مدل کسب و کار با قصد ارتباط مستمر با مشتری، ضروری است تا استراتژی های زیر را به کارگیرید:
❇️پاسخ به میل Respond to desire
❇️پیشنهادهای هدایت شده Curated offering
❇️رفتار مربی یا رفتار مربیگری Coach behavior
❇️اجرای اتوماتیک Automatic execution
کسب وکار وتعاونی ها, [03.05.19 15:12]
⭕️ارتباط مستمر با مشتری؛ لرزه های فن آوری بر پایه های رویکرد سنتی
⬅️
💢با آغاز سال جدید کارت تبریک و بروشور شرکتی که سال قبل سال و یا چند سال قبل محصول آن را خریداری کرده اید؛ دریافت می کنید. روز تولدتان، شما یک پیام روی گوشی همراه دریافت می کنید؛ زیرا کفش های جدید از یک برند به فروشگاه ها رسیده اند. بسته های تخفیف و یا فراخوان قرعه کشی ها و اعطای جایزه های خرید نیز با ایمیل و یا پیامک دریافت می کنید. این ها نمونه هایی از روش برقراری ارتباط با مشتریان برای حفظ ارتباط مستمر با آنان است که امروزه روش های سنتی ارتباط با مشتری نامیده می شوند.
💢وقتی وارد دیزنی لند می شوید یک نوار جادویی را به دست می بندید و تا زمانی که در دیزنی لند حضور دارید فرکانس هایی از این دستبند ارسال تا شما برای پارک خودرو در محل مناسب، دریافت برنامه های قسمت های مختلف، خرید بلیط، خرید غذا و تنقلات، بازکردن درب قفل اتاق هتل و هر سفارشی که دارید و جالب تر از همه شناخته شدن شما توسط هنرپیشه ها و نقش آفرینان برنامه های نمایشی راحت باشید. در طول زمان حضور در دیزنی لند فرکانس ها قرار گرفتن شما در لوکیشن های مناسب را به دوربین ها اطلاع می دهند و از شما بی خبرانه و بدون پز دادن و ژست برای عکاس، در حالت طبیعی که دارید عکس های جالب تهیه و به مناسبت هایی که لازم است برای شما ارسال می شود.
💢مؤسسه انتشاراتی وآموزشی مک گراهیل متون الکترونیکی خود را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. زمانی که دانشجویان متن را مطالعه می کنند آزمون هایی کوتاه از آن ها گرفته و همزمان نتایج این آزمون ها برای اساتید ارسال می شود. اگر دانشجویی در یکی از آزمون ها موفق نشود، برای وی کلیپ ویدیویی تهیه تا متن را بهتر درک نماید. استاد بر این ویدیو و بازخورد آن نظارت همزمان داشته و اگر لازم بود ویدیوی آموزشی بهتری برای دانشجو تهیه می شود.
💢نایک یک تراشه را در کفشی که به مشتری فروخته قرار می دهد. این تراشه یک سیستم سلامت سنج را برای بدن شما اجرا می کند. حرکات، راه رفتن، استراحت، و فعالیت های شما را تبدیل به داده هایی نموده و سپس پردازش و نتایج پردازش داده ها برای یک شبکه اجتماعی سلامت می فرستد. این شبکه اجتماعی یک محل مشاوره سلامت برای علاقمندان است. اکنون نایک از تولید کننده یک کفش ورزشی تبدیل به یک مربی ورزشی و مشاور سلامت شده است.
💢این ها نمونه هایی از روابط مستمر با مشتری به روش نوین و فن آورانه بودند.
♦️اگر قصد دارید با مشتریان در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ارتباط مداوم و پیوسته داشته باشید، مدل کسب و کار خود را تغییر دهید.
🔶رویکرد سنتی و کهنه
💢رابطه اپیزودیک با مشتریان یک روش متداول ولی کهنه و قدیمی است که هنوز هم بسیاری کسب و کارها از آن دست نکشیده اند. مشتری هربار که نزد ما می آید؛ حسب نیاز خود به ما مراجعه می کند و ما بر اساس نیاز وی آن چه را که داریم عرضه می کنیم؛ تا او با یک مقایسه در قیمت و کیفیت نهایتا با ما معامله کند.
🔶رویکرد نوین
💢به لطف فن آوری های نوین، شرکت ها می توانند با به کارگیری استراتژی های اتصال Connected Strategies نیازهای مشتریان را در لحظه و حتی قبل از این که نیاز خود را بیان کند؛ درک و دریافت نمایند. بنا بر این ارتباطی عمیق، ماندگار و مداوم با مشتری برقرار خواهد شد. مشتریان به طرز ناباورانه ای در معرض اطلاعات و تجربیات جدیدی قرار خواهند گرفت که این تجربیات ویافته ها را از رقبای شما کسب نخواهند کرد.
🔶نتیجه
💢برای برقراری ارتباطی مستمر، پیوسته و عمیق با مشتری باید مدل کسب و کار خود را تغییر دهید. برای تغییر مدل کسب و کار با قصد ارتباط مستمر با مشتری، ضروری است تا استراتژی های زیر را به کارگیرید:
❇️پاسخ به میل Respond to desire
❇️پیشنهادهای هدایت شده Curated offering
❇️رفتار مربی یا رفتار مربیگری Coach behavior
❇️اجرای اتوماتیک Automatic execution
کسب وکار وتعاونی ها, [03.05.19 15:12]
⭕️ارتباط مستمر با مشتری؛ لرزه های فن آوری بر پایه های رویکرد سنتی
⬅️هاروارد بیزینس ریویو – مه و ژوئن 2019
✍️محمد هادی موقعی
💢با آغاز سال جدید کارت تبریک و بروشور شرکتی که سال قبل سال و یا چند سال قبل محصول آن را خریداری کرده اید؛ دریافت می کنید. روز تولدتان، شما یک پیام روی گوشی همراه دریافت می کنید؛ زیرا کفش های جدید از یک برند به فروشگاه ها رسیده اند. بسته های تخفیف و یا فراخوان قرعه کشی ها و اعطای جایزه های خرید نیز با ایمیل و یا پیامک دریافت می کنید. این ها نمونه هایی از روش برقراری ارتباط با مشتریان برای حفظ ارتباط مستمر با آنان است که امروزه روش های سنتی ارتباط با مشتری نامیده می شوند.
💢وقتی وارد دیزنی لند می شوید یک نوار جادویی را به دست می بندید و تا زمانی که در دیزنی لند حضور دارید فرکانس هایی از این دستبند ارسال تا شما برای پارک خودرو در محل مناسب، دریافت برنامه های قسمت های مختلف، خرید بلیط، خرید غذا و تنقلات، بازکردن درب قفل اتاق هتل و هر سفارشی که دارید و جالب تر از همه شناخته شدن شما توسط هنرپیشه ها و نقش آفرینان برنامه های نمایشی راحت باشید. در طول زمان حضور در دیزنی لند فرکانس ها قرار گرفتن شما در لوکیشن های مناسب را به دوربین ها اطلاع می دهند و از شما بی خبرانه و بدون پز دادن و ژست برای عکاس، در حالت طبیعی که دارید عکس های جالب تهیه و به مناسبت هایی که لازم است برای شما ارسال می شود.
💢مؤسسه انتشاراتی وآموزشی مک گراهیل متون الکترونیکی خود را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. زمانی که دانشجویان متن را مطالعه می کنند آزمون هایی کوتاه از آن ها گرفته و همزمان نتایج این آزمون ها برای اساتید ارسال می شود. اگر دانشجویی در یکی از آزمون ها موفق نشود، برای وی کلیپ ویدیویی تهیه تا متن را بهتر درک نماید. استاد بر این ویدیو و بازخورد آن نظارت همزمان داشته و اگر لازم بود ویدیوی آموزشی بهتری برای دانشجو تهیه می شود.
💢نایک یک تراشه را در کفشی که به مشتری فروخته قرار می دهد. این تراشه یک سیستم سلامت سنج را برای بدن شما اجرا می کند. حرکات، راه رفتن، استراحت، و فعالیت های شما را تبدیل به داده هایی نموده و سپس پردازش و نتایج پردازش داده ها برای یک شبکه اجتماعی سلامت می فرستد. این شبکه اجتماعی یک محل مشاوره سلامت برای علاقمندان است. اکنون نایک از تولید کننده یک کفش ورزشی تبدیل به یک مربی ورزشی و مشاور سلامت شده است.
💢این ها نمونه هایی از روابط مستمر با مشتری به روش نوین و فن آورانه بودند.
کسب وکار وتعاونی ها, [04.05.19 20:38]
⭕️ارتباط مستمر با مشتری- 3 ؛ کالبد شکافی روش سنتی
🔵فروشگاه سنتی آن لاین!
💢یکی از عارضه های موجود در برقراری روابط مستمر با مشتریان استفاده از الگوهای سنتی در فرآیند، ولی با ظاهری آن لاین و فن آورانه است. به عبارتی برخی فروشگاه های آن لاین به ظاهر دارای بستر دیجیتال و مستقر در فضای مجازی اند؛ ولی مفاهیم بنیادی حاکم بر فرآیندهای آنان سنتی است.
🔵ارتباط اپیزودیک
💢نقطه عطف مشتری مداری سنتی در برقراری ارتباط های اپیزودیک با مشتری است. هر موضوعی برای یک سناریو خاص است و هر سناریو در اپیزودهای جداگانه اجرا می شود. هر بار که مشتری مراجعه می کند یک اپیزود برای همان لحظه است.
🔵آن چه را که داریم بخرید
Buy What We Have
💢بیایید و ببینید ما چه داریم. اگر پسند کردید بخرید. قیمت را مقایسه کنید. کیفیت را مقایسه کنید. گشتی در فروشگاه ما بزنید و بعد تصمیم بگیرید و بخرید.
🔵یک مثال از مدل " آن چه را که داریم بخرید"
💢دیوید در خانه خدمات تایپی ارائه می دهد. وسط کاربا چاپگر کارتریج تمام می شود. باید یک مدل تونر را برای راه اندازی دستگاه خریداری کند. فورا با خودرو خود و 15 دقیقه رانندگی به اولین فروشگاه لوازم اداری می رسد. در فروشگاه قفسه کارتریج های مدل تونر را پیدا می کند؛ ولی بسته های چند تایی و گران قیمت. او بسته یک عددی را می خواهد. مدیر فروشگاه بعد از بیست دقیقه پرس وجو می گوید آخرین بسته تک عددی قبل از شما فروش رفت. به اجبار یک بسته چند تایی انتخاب و یک ساعت در صف طولانی پرداخت فروشگاه معطل می شود تا با کارت اعتباری پرداخت کند. بعد به سمت منزل حرکت می کند و دو ساعت این فرآیند طول کشیده است؛ ولی نتیجه آن: یک مشتری عصبانی و ناراحت به خانه برگشته است.
💢تجزیه و تحلیل این فرایند سنتی را با دقت ببینید:
1️⃣تشخیص: این مرحله زمانی است که مشتری نسبت به نیاز خود علم و آگاهی دارد.
2️⃣درخواست: این مرحله زمانی است که مشتری تعیین می کند که از شما چه کالا یا خدمتی را می خواهد؟
3️⃣واکنش: زمانی رخ می دهد که مشتری نحوه ارسال و تحویل و دریافت کالا را از سیستم شما تجربه می کند.
💢در مثال دیوید طی تمام این مراحل برای وی رنج و ناراحتی به دنبال داشت.
💢نکته مهم: مشتریان به شدت روی میزان انرژی که برای خرید از شما می گذارند حساس هستند.
در ادامه، این روش را وارد فرآیند یک فروشگاه آن لاین می کنیم سپس همین تحلیل را تکرار خواهیم کرد.
ادامه دارد...
کانال تلگرامی :
https://t.me/mbtaavoni