تاثير سیستم اطلاعات بازاریابی بر عملکرد فروش
شركت هايي كه در رقابت بي رحمانه امروزي ميان كسب وكارها موفق هستند، به طور طبيعي به تمركزبر روي نيازهاي مشتري تمايل دارند. به علت تمركز بر روي مشتري، شركتهاي موفق در خصوص پيش بيني رضايت مشتريان، ذاتاً نسبت به رقبا چالاك تر هستند. سيستم هاي اطلاعات بازاريابي، داراي ابزارهاي قدرتي هستند كه به شركتهاي موفق اجازه مي دهند تا افزايش عملكرد فروش به وسيله حفظ تمركز بر روي مشتري و مانور در مقابل رقبا در آنها تحريك شود.

اطلاعات مفيد
طبق نظر فيليپ كاتلرسیستم های اطلاعات بازاریابی ترکیب "مردم، تجهیزات و روش های برای جمع آوری، مرتب کردن، تجزیه و تحلیل، ارزیابی، و توزیع مورد نیاز، به موقع و اطلاعات دقیق به بازاریابی تصمیم گیرندگان است." طبق اين تعريف منظور ازسيستم هاي اطلاعات بازاريابي به معناي عملي آن كلمه "اطلاعات" است. بنابراين سيستم اطلاعات بازاريابي مفيد ترافيكي ازانواع اطلاعات براي تحريك افزايش عملكرد فروش مي باشد.
سه دسته داده
اطلاعات مفید معمولا به یکی از سه دسته طبقه بندی می شود: اطلاعات باز رخدادگر(recurrent)، اطلاعات آگاهي دهنده (monitoring)و اطلاعات تقاضا شده(requested). اطلاعات باز رخدادگر اطلاعاتي است كه بصورت دوره اي ومعمولي فراهم مي شود. این شامل داده های فروش، روند بازار و به اشتراک گذاری اطلاعات، نظرسنجی مشتری، کمپین های تبلیغاتی و هزینه های تبلیغاتی. اطلاعات آگاهي دهنده داده هايي هستند كه از مرور منابع خاص، مانند گزارش های دولتی و نشریات، گزارشات سالانه از رقبا، مجلات تجاری و مقالات علمی گرفته شده است. اطلاعات اين منابع به تصميم گيرندگان اجازه مي دهد تا تصوير شفافي از عوامل خارجي كه مي تواند فرصت ها وتهديدات را به كسب وكار نشان مي دهد، داشته باشند. اطلاعات تقاضا شده اطلاعاتي است كه به خوبي براي تصميم گيرندگان فراهم شده است.
چنین اطلاعاتی ممکن است از تحقیقات ثانویه مانند یک جستجو از پایگاه داده های خارجی و یا از تحقیقات اولیه كه از طریق تمركزروي گروه ها و یا بررسی هااز مصرف کننده گان است.
داده هاي بزرگ يك غذاي خوشمزه(Big Data Smack-up)
برخورد داده های سنتی با پدیده ای به نام "داده بزرگ" ("big data")باعث شده است که یک تغییر پارادایم در سیستم های اطلاعات بازاریابی بوجود آيد كه چگونه از اين اطلاعات برای حمایت از بازاریابی و فعاليتهاي فروش استفاده شود. شرکت های بزرگ به تغییر پارادایم با افزایش قابلیت های مدیریت داده ها پاسخ داده اند. آنها در حال بازآموزی کارکنان موجود و استخدام کارکنان جدید از جمله تحلیلگران داده ها، دانشمندان داده و طراحان داده ها هستند که می توانند برنامه های کاربردی را برای تفحص و تجزیه و تحلیل داده به منظور افزایش ارزش منابع سیستم اطلاعات بازاريابي توسعه دهند. البته سروكار داشتن با داده هاي بزرگ در منزل نياز به پول زيادي دارد، با اين حال صاحبان كسب وكارهاي كوچك از يورش داده ها در امان نيستند. آنها همچنین باید مفهوم سیستم اطلاعات بازاریابی خود را بازبيني كنند و و برنامه های کاربردی در جهت كسب سود از دسترسی به مقدار بسیار عظیمی از اطلاعات از منابع جدید مانند وب سرور، مشتریان آنلاین و داده های معامله آنلاین و رسانه های اجتماعی سوق دهند. خوشبختانه، جایگزین هایی برای استفاده زیرساخت داده های بزرگ در خانه وجود دارد.
راه حل برون سپاري:
شما مي توانيد تعيين موقعيت شركت خود به بهره مندي از داده هاي بزرگ و تسلط رقابتي خود را با بلرون سپاري مديريت داده ها به يك نرم افزار بعنوان يك ارائه دهنده خدمات حل كنيد. بسياري از اين " ابر رايانه ها" فروشنده ارائه خدمات مديريت روابط مشتریان و خدمات بزرگ داده ها با قسمتي از هزينه هاي كاهش يافته براي استفاده در منزل هستند. اين به شما اجازه مي دهد كه داده هاي داخلي خود را با مشتريان و پايگاههاي اطلاعاتي گسترده خارجي پيوند دهيد.
منبع
http://smallbusiness.chron.com/effect-marketing-information-system-sales-performance-75193.html
by George Boykin, studioD



این وبلاگ به مطالب گوناگون می پردازد