تاثير سیستم اطلاعات بازاریابی بر عملکرد فروش

شركت هايي كه در رقابت بي رحمانه امروزي ميان كسب وكارها موفق هستند، به طور طبيعي به تمركزبر روي نيازهاي مشتري تمايل دارند. به علت تمركز بر روي مشتري، شركتهاي موفق در خصوص پيش بيني رضايت مشتريان، ذاتاً نسبت به رقبا چالاك تر هستند. سيستم هاي اطلاعات بازاريابي، داراي ابزارهاي قدرتي هستند كه به شركتهاي موفق اجازه مي دهند تا افزايش عملكرد فروش به وسيله حفظ تمركز بر روي مشتري و مانور در مقابل رقبا در آنها تحريك شود.

Marketing information systems provide rich and timely information that drives sales performance.

اطلاعات مفيد

طبق نظر فيليپ كاتلرسیستم های اطلاعات بازاریابی ترکیب "مردم، تجهیزات و روش های برای جمع آوری، مرتب کردن، تجزیه و تحلیل، ارزیابی، و توزیع مورد نیاز، به موقع و اطلاعات دقیق به بازاریابی تصمیم گیرندگان است." طبق اين تعريف منظور ازسيستم هاي اطلاعات بازاريابي به معناي عملي آن كلمه "اطلاعات" است. بنابراين سيستم اطلاعات بازاريابي مفيد ترافيكي ازانواع اطلاعات براي تحريك افزايش عملكرد فروش مي باشد.

سه دسته داده

اطلاعات مفید معمولا به یکی از سه دسته طبقه بندی می شود: اطلاعات باز رخدادگر(recurrent)، اطلاعات آگاهي دهنده (monitoring)و اطلاعات تقاضا شده(requested).   اطلاعات باز رخدادگر اطلاعاتي است كه بصورت دوره اي ومعمولي فراهم مي شود. این شامل داده های فروش، روند بازار و به اشتراک گذاری اطلاعات، نظرسنجی مشتری، کمپین های تبلیغاتی و هزینه های تبلیغاتی. اطلاعات آگاهي دهنده داده هايي هستند كه از مرور منابع خاص، مانند گزارش های دولتی و نشریات، گزارشات سالانه از رقبا، مجلات تجاری و مقالات علمی گرفته شده است. اطلاعات اين منابع به تصميم گيرندگان اجازه مي دهد تا تصوير شفافي از عوامل خارجي كه مي تواند فرصت ها وتهديدات را به كسب وكار نشان مي دهد، داشته باشند. اطلاعات تقاضا شده اطلاعاتي است كه به خوبي براي تصميم گيرندگان فراهم شده است.
  چنین اطلاعاتی ممکن است از تحقیقات ثانویه مانند یک جستجو از پایگاه داده های خارجی و یا از تحقیقات اولیه كه از طریق تمركزروي گروه ها و یا بررسی هااز مصرف کننده گان است.

داده هاي بزرگ يك غذاي خوشمزه(Big Data Smack-up)

برخورد داده های سنتی با پدیده ای به نام "داده بزرگ" ("big data")باعث شده است که یک تغییر پارادایم در سیستم های اطلاعات بازاریابی بوجود آيد كه چگونه از اين اطلاعات برای حمایت از بازاریابی و فعاليتهاي فروش استفاده شود. شرکت های بزرگ به تغییر پارادایم با افزایش قابلیت های مدیریت داده ها پاسخ داده اند. آنها در حال بازآموزی کارکنان موجود و استخدام کارکنان جدید از جمله تحلیلگران داده ها، دانشمندان داده و طراحان داده ها هستند که می توانند برنامه های کاربردی را برای تفحص و تجزیه و تحلیل داده به منظور افزایش ارزش منابع سیستم اطلاعات بازاريابي توسعه دهند. البته سروكار داشتن با داده هاي بزرگ در منزل نياز به پول زيادي دارد، با اين حال صاحبان كسب وكارهاي كوچك از يورش داده ها در امان نيستند. آنها همچنین باید مفهوم سیستم اطلاعات بازاریابی خود را بازبيني كنند و و برنامه های کاربردی در جهت كسب سود از دسترسی به مقدار بسیار عظیمی از اطلاعات از منابع جدید مانند وب سرور، مشتریان آنلاین و داده های معامله آنلاین و رسانه های اجتماعی سوق دهند. خوشبختانه، جایگزین هایی برای استفاده زیرساخت داده های بزرگ در خانه وجود دارد.

راه حل برون سپاري:

شما مي توانيد تعيين موقعيت شركت خود به بهره مندي از داده هاي بزرگ و تسلط رقابتي خود را با بلرون سپاري مديريت داده ها به يك نرم افزار بعنوان يك ارائه دهنده خدمات حل كنيد. بسياري از اين " ابر رايانه ها" فروشنده ارائه خدمات مديريت روابط مشتریان و خدمات بزرگ داده ها با قسمتي از هزينه هاي كاهش يافته براي استفاده در منزل هستند. اين به شما اجازه مي دهد كه داده هاي داخلي خود را با مشتريان و پايگاههاي اطلاعاتي گسترده خارجي پيوند دهيد.

 

منبع

http://smallbusiness.chron.com/effect-marketing-information-system-sales-performance-75193.html

by George Boykin, studioD

سكوت ذهن

سكوت كميت هاي بيشماري دارد. سكوت ميان صداها، سكوت ميان نت ها و سكوت گسترنده در فاصله دو انديشه از جمله آنهاست. سكوت شگرف، سكوت آرام ونافذي است كه در شامگاه در دهكده فرا مي رسد، سكوتي هست كه شما در پي پارس سگ ها در دور دست ها يا به دنبال سوت ترن به هنگامي كه از شيب تندي بالا مي رود احساس مي كنيد، سكوت خانه اي كه در آن همه به خواب فرو رفته اندو تاكيد شگرفش به هنگامي كه در نيمه شب از خواب برمي خيزيد و به صداي ناله بوف در دره گوش فرا مي دهيد، هست و سكوتي كه پيش ازپاسخ گفتن جفت بوف احساس مي شود. سكوت خانه كهنه متروك و سكوت كوهساران، سكوت ميان دو انسان هنگامي كه هردو يك چيزديده اند، يك چيز شنيده اند ويك چيز عمل كرده اند.

سكوت همچنين سكوت ذهني است كه هرگز در تماس با هيچ صدايي، هيچ انديشه اي و يا هيچ تجربه اي نيست، چنين سكوتي است كه معصوم وبي پايان است. هنگامي كه چنين سكوتي ذهن را فرامي گيرد، در آن كنشي برمي خيزد كه درآن آشفتگي يا تيره بختي پديد نمي آورد. مراقبه ذهني كه يكسره آرام است، براي آدمي صفاي خاطري را كه همواره در جسجويش بوده به ارمغان مي آورد. در اين سكوت ذهن، كيفيت همه سكوت ها نهفته است.

اين سكوت شگرف است كه در معبد يا دركليساي خالي واقع در دهكده اي دور دست وجود دارد و آن را هياهوي توريست ها و يا نيايش كنندگان برهم نمي زند، سكوت سنگيني كه درآب هست جزئي از سكوتي هست كه در ذهن وجود دارد.

ذهن مراقب، تمام اين انواع دگرگوني ها وپويش هاي سكوت را در برمي گيرد. اين سكوت ذهن، همانا ذهن به راستي پرهيزكار است و سكوت خدايان، سكوت زمين است. ذهن مراقب در اين سكوت جريان مي يابد و عشق شيوه چنين ذهني است. اين سكوت سرشار از بخشايش، نشاط و سرخوشي است.

 

برگرفته از کتاب تنها رستاخیز نوشته کریشنیا مورتی

نمونه هايي از سيستم هاي اطلاعاتي بازاريابي(MIS)

اين مقاله به نمونه هايي از سيستم هاي اطلاعاتي بازاريابي(MIS) مي پردازد:

بانک اطلاعات تجاری 

شرکت های تحقیقاتي تخصصی در حال توسعه پایگاه داده های تجاری هستند، اين پايگاهها حاوی اطلاعات صفات جمعیت، محیط کسب و کار، پیش بینی های اقتصادی، صنعت و عملکرد شرکت ها، و موارد دیگرمي باشند. شرکت تحقیقاتي دسترسی به پایگاه داده های خود را به مشتریان مي فروشند. به طور کلی، پایگاه داده ها بر روی هارد دیسک کامپیوتر ، CD-ROM ها، و یا نوار و به صورت چاپ شده و يا بصورت دریافت فایل آنلاین از اينترنت در دسترس هستند. ازجمله بهترين وشناخته شده ترين خدمات پایگاه داده ها ABI/Inform  ، ProQuest  و Google، InfoTrac Web ، Dow Jones Interactive ، و Lexis-NEXIS هستند.

بانك اطلاعات بازاريابي(DATABASE MARKETING):

بانك اطلاعات بازاريابي ممكن است بصورت يك تكنيك كامپيوتري تعريف شود كه شامل مجموعه اي از برنامه هاي كاربردي(compiles)، طبقه بندي ها و اطلاعات و اسناد فروشگاهها مربوط به مشتريان و مشتريان بالقوه است. از اطلاعات براي برجسته كردن فرصتها واولويت بندي بخش هاي بازاراستفاده مي شود و شركتها را قادر مي سازد تا تلاشهاي بازاريابي مناسب خود را براي مشتريان خاص ويا گروههاي مشتري پروتفيلوبندي نمايند.

پايگاه داده هاي بازاريابي كارهاي ذيل را انجام مي دهد:

1-    بانك اطلاعات فردي مشتريان ايجاد مي كند.

2-    آنها اطلاعات را براي تجزيه وتحليل، الگوهاي خريد و پرس وجوي مشتريان، ايجاد توانائي تشخيص دقيق كالاها و خدمات پر مشتري استفاده مي كنند.

3-    مي توانند از آن براي ترويج برندو ايجاد وفاداري براي مشتريان در معرض ريسك رقابت استفاده كنند.

4-    آنها مي توانند موجب رشد فروش با شناسائي مشتريان خوب وعلاقه مند به خريدكالاها وخدمات جديد شوند.

5-    آنها مي توانند اثر بخشي فروش را افزايش دهند.

6-     آنها مي توانند از سيستم هاي كم هزينه به عنوان جانشيني براي فروشهاي سنتي که می تواند از اهمیت استراتژیک در بازار که در آن حاشیه سود فرسایشي می شود حمایت کنند.

در سراسر جهان، ميليون ها سازمان از انواع مختلف MIS استفاده مي كنند. شركتهاي مختلف( وبخش هاي مختلف در داخل همان شركتها) با سرعت زياد وارزاندر حال انتقال و به اشتراك گذاري اطلاعات بازاريابي با يكديگر هستند. نيمي از 1000شركت بزرگ آمريكائي در مجله كسب وكارآمريكا(Fortune 1000) و نيمي از خرده فروشان بزرگ در پايگاه هاي داده بازاريابي مشغول هستند.

Marketing information system

شركتهاي ذيل در ميان خود سيستم هاي اطلاعاتي بازاريابي به خوبي سازمان داده اند:

1-    شركت تري ام(3M) كه داراي محصولات شناخته شده اي مانند چسب، مواد ساینده، ورقه حفاظت از آتش ، محصولات دندان، مواد الکترونیکی، محصولات پزشکی، مدارات الکترونیکی و فیلم‌های نوری در بيش از 60كشور مي باشد، اخیرا یک سیستم اطلاعات آنلاین 30 میلیون دلاري معرفي كرد و همه مدیران ارشد آن اطلاعات خود را از پایگاه داده آنلاین دریافت مي كنند.

2-    شركت خرده فروشي  بریتانیایی مارکس و اسپنسر(British-based retailer Marks & Spencer) با استفاده از اطلاعات تولید شده از کارت های اعتباری مشتری تلاش های بازاریابی رابهبود داده است. اخیرا از اين روند برای تجهيز فروشگاه به محصولات مناسب پس از مطالعه دوباره پایگاه داده های مشتری استفاده مي كند.

3-    لوئیس تراتوريا (Louise’s Trattoria )، رستوران ایتالیایی زنجیره ای 13 واحد در لس آنجلس، اطلاعات را از رسید مشتری-اسکن کامپیوتر که به صورت الکترونیکی در شرکت انبار داده های ذخیره شده بودند، بررسی مي كند. معلوم شد مشتریان بیشتر علاقه مند به غذاها و منوهاي"کالیفرنیا ایتالیایی" (مغاير با رسم ايتاليايي) هستند و آن بيشتر از طرف خانمها  پشتيباني مي شود.  پس از آن شركت در استراتژی خود تجدید نظر نمود.

 

منبع :

 

 


 Hitesh Bhasin

بازارهای غیر رسمی مدیریت زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار می دهد

در طول چند دهه گذشته، کشاورزی زیمبابوه شاهد افزایش رشد بازارهای غیررسمی و کاهش قدرت بازارهای  رسمی است.  بازارهای غیررسمی در حال حاضر بیش از 70 درصد کالاهای کشاورزی را جذب کرده است، این تغییر و دگرگونی ، سیستم های مدیریت زنجیره تامین  را که طی سالیان متمادی شکل یافته، مختل کرده است. از سوی دیگر، ظرفیت جذب بازارهای غیررسمی تاحد زیادی مستند نشده و از نظر حجم واقعی غیر قابل پیش بینی است.

افزایش مشارکت صدها نفر از کشاورزان خرده پا که از طریق اصلاحات اراضی صاحب زمین شده اند دراین بازار، با سرمایه گذاری انجام شده در سیستم های مدیریت زنجیره تامین همسان نیست.

هماهنگی سیستم بازار رسمی با زنجیره تامین تحت سلطه شرکت های متوسط و در مقیاس بزرگ هدایت می شود. همچنین با تدارکات مناسب، زنجیره سرد و بازارهای داخلی قوی توسط صنایع پردازشگر و همچنین پشتیبانی صادرکنندگان قوی حمایت می شود.

مجموعه سیستم زنجیره تامین بر اساس اطلاعات قابل اعتماد، ورودی ها، امور مالی و ترتیبات قراردادی استوار است. سازمان های غیر دولتی مانند (GMB) و (CSC) نقش معنی داری در حفظ زنجیره تامین کارآمد محصولات کشاورزی دارند. در واقع GMB در امر محصولاتی مانند دانه های کوچک و حبوبات و ذرت معروف است.

مدیریت زنجیره تامین وابسته به اطلاعات قابل اعتماد است:

در طول روز داده ها و اطلاعات  در مورد الگوهای تولید و سیستم های آبیاری ، به منظور افزایش تصمیم گیری های زنجیره تامین از بازارهای رسمی تهیه می شود.   در حالیکه مشارکت خرده مالکان قبلا کنار گذاشته در بازارهای کشاورزی بسیار ستودنی است، ولی آن موجب کاهش شرکتهای  پردازشگر و بازارهای رسمی می شود. از آنجا که تامین مالی کشاورزی با بازارهای رسمی گره خورده بود، انتقال به بازارهای غیررسمی وتامین مالی غیر قابل پیش بینی تاثیر منفی برمدیریت زنجیره تامین خواهد داشت.

 

فقدان اطلاعات صحیح موجب می شود که نتوان گفت بازیگران چه کسانی هستند و حجم آنها چقدر است؟ علاوه براین سیستم حکومتی در بازارهای غیر رسمی ساختار یافته نیست ونمی تواند مجموعه ای از داده های قابل اعتماد فراهم سازد.

بسیاری از بازیگران زنجیره ارزش مشتاق به پرادخت پول برای اطلاعات نیستند، زیرا آنها آن را مانند یک کالای معمولی در نظر می گیرند. تعداد اندکی از کارگزاران دانش مایل به جمع آوری و ارائه اطلاعات برای تقویت زنجیره تامین هستند و در نتیجه زنجیره های تامین نامنظم باقی می مانند.

سیستم های ضبط داده ها مناسب یک سیستم تولید بازار محور هستند که از زنجیره تامین در بازار رسمی حمایت می کنند.در این صورت مدیریت زنجیره تامینی بوجود می آید که در آن اشتراک گذاری اطلاعات به موقع و هماهنگ وجود دارد. شکاف عمده در حال حاضر این است که بسیاری از اطلاعات به طور جداگانه توسط کشاورزان، تجار، حمل و نقل و فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی تولید می شودو بی میلی و یا ناتوانی آنها در اشتراک گذاری این اطلاعات  زنجیره تامین را تضعیف می کند.

 


منبع


http://www.herald.co.zw/informal-markets-influence-supply-chain-management/

Charles Dhewa

آرامش دروني

بيشتر مردم چنين مي پندارند كه چيزي به نام آرامش دروني هست، و كسي مي تواند آن را برايشان فراهم سازد يا خود شخص مي تواند آن را به دست آورد. متاسفانه چنين چيزي وجود ندارد، اگر درجستجوي آسايش باشيد ناگزيريد كه در پندار به سر بريد و هنگامي كه ديوارهاي پندار فرو مي پاشد، اندوهگين مي شويد زيرا اين آسايش از دستتان گرفته شده است. پس براي درك اندوه و فراتر رفتن از آن فرد بايد ببيند كه به راستي چه روي مي دهد، نه اينكه آن را بپوشاند، در اينصورت است كه آناً و بدون اينكه ازرويدادهاي زندگي آسيبي ببينيدو لطمه اي به شما وارد شود، از آن دشواري ها گام به بيرون مي نهيد.

كنش انديشه ترس را مي آفريند و در آن ترس اشتياق به جاودانگي در ما پديد مي آيد، اين ترس همانا ترس از بي غذايي فردا يا نداشتن سرپناه يا ترس از مرگ وجز آن است. شمعي كه خاموش شده همانند شمع نو نيست، براي پديد آمدن نو، كهنه بايد پايان يابد. هرگاه تداوم اصلاح شده پايداري در كار باشد، ديگر آن اصلاً نو نيست. هزاران روز گذشته را نمي توان نو ساخت.

ما خود آگاهانه يا ناآگاهانه بسيار خود خواهيم و مادامي كه هر آن چه را كه خواستار آنيم به دست مي آوريم همه چيز را خوب ومرتب مي پنداريم، اما به محض اين كه حادثه اي روي مي دهد كه آنچه را داريم به خطر مي اندازد، در نوميدي گريه مي كنيم و اميدواريم كه آسودگي هاي ديگري پيدا كنيم كه آنها نيز روزي دستخوش خطر خواهند شد.

 

برگرفته از كتاب تنها رستاخيز نوشته كريشنا مورتي