چند پرسشنامه بازاریابی
چند پرسشنامه:
پرسشنامه 1- زمینه یابی بازاریابی در قرن 21:
لطفاً بصورت زیر پاسخ دهید:
به شدت مخالف
مخالف
نه موافق، نه مخالف
موافق
خیلی موافق
جوابی ندارم یا نمی دانم
در بازارهای اصلی ما:
● مشتریان به طور فزاینده خواستار کیفیت و قابلیت اطمینان بهتر در مورد محصولات و خدمات بعد از خرید هستند.
● محصولات و خدمات جدید با سرعتی بیش از گذشته در حال آمدن به بازار هستند.
● اینترنت و تجارت الکترونیک تاثیر قابل توجهی بر روی شیوه های کسب و کاردارد.
● رقابت درحال حاضر بیشتر جهانی است تا داخلی.
● نیازها وانتظارات مشتریان به سرعت درحال تغییر است.
● ما در بازاری کار می کنیم که اساساً همه مشتریان چیزی را می خواهند که ما فکر می کنیم.
● رقابت برای فروش شدید است.
● رقابت به خوبی اثبات شده و تثبیت است.
● تهدید قابل توجهی از طرف شرکتهایی که تازه به بازار وارد می شوند وجود دارد.
● تهدید قابل توجهی از طرف محصولات جدید با فن آوری نو وجود دارد.
● تغییرات تکنولوژی در این صنعت سریع است.
● قدرت چانه زنی تامین کنندگان به صنعت قوی است.
پرسشنامه 2- کدامیک از موارد زیر بهترین توصیف از بازار اصلی و یا صنعتی است شما درآن کار می کند؟ لطفا فقط مربع را علامت تیک بزنید.
● بازار ما تازه و در حال ظهور است.
● بازار ما تثبیت شده ولی درحال رشد است.
● بازار ما به بلوغ رسیده و نشانه های کمی از تغییر دارد.
● بازار ما در حال حاضر کاهشی است.
پرسشنامه 3- کدامیک از موارد زیر بهترین توصیف شرکت شما برای رسیدن به اهداف کسب وکار در بازار اصلی می باشد؟ از حالات زیر فقط یکی را که بهترین رویکرد از نظر شماست تیک بزنید.
● استفاده از تبلیغات و فروش به فروش محصولات و خدمات ما کمک می کند.
● تلاش برای ارائه بهترین محصول فنی یا خدمات در شرکت ما انجام می شود.
● برای شناسایی نیازهای مشتریان و اطمینان از محصولات و خدمات ما آنها را ملاقات می کنیم.
● تمرکز بر بازده داخلی برای دستیابی به هزینه پایین به فروش محصولات ما در پایین ترین سطح ممکن قیمت انجام می شود.
● استفاده از دارایی ها و منابع ما برای حداکثر رساندن سود کوتاه مدت و یا دیگر اقدامات مالی در شرکت مت انجام می شود.
● سازماندهی فعالیت های ما برای تامین امنیت و تداوم اشتغال برای کارکنان و کارمندان در شرکت ما انجام می شود.
● کالاها و خدمات جامعه در نیازهای طور کلی، و نه به سادگی رضایت فردی مشتریان در شرکت ما ارائه می شود.
پرسشنامه 4- در اینجا اظهارات تعدادی از مدیران درمورد بازاریابی و فروش ارائه شده است. شما چگونه فکر می کنید؟ با در نظر گرفتن مقیاسهای زیر، درمورد عبارت مربوط به شرکت خودتان علامت بزنید.
اصلاً(هیچکدام) تاحدبسیار جزئی تاحدکم درحد متوسط در حد قابل توجهی در حد بزرگ درحد افراطی
● ما متعهد به نظارت نزدیک برای برآورد ساختن نیازهای مشتری هستیم .
● خرید وفروش مردم باعث به اشتراک گذاشتن اطلاعات رقبا می شود
● اهداف و استراتژی ها ی ما با ایجاد رضایت مشتری تحریک می شود.
● ما با اقدامات رقابتی به پاسخ دهی سریع رسیده ایم.
● مدیریت ارشد بطور منظم با مشتریان مهم دیدار می کند.
● اطلاعات مشتریان بطورآزادانه در سراسر شرکت مطرح می شود.
● استراتژی های رقابتی ما براساس نیاز های مشتری است.
● عملکردهای کسب وکار برای برآورد ساختن نیازهای بازارمتحد شده اند.
● استراتژی کسب وکار با افزایش ارزش برای مشتریان تحریک می شود.
● رضایت مشتری سیستماتیک است واغلب ارزیابی می شود.
● ما ازنزدیک به خدمات پس از فروش توجه داریم.
● مدیریت ارشد بطور منظم در موردنکات قوت وضعف رقبا بحث می کند+
● مدیران ما درک می کنند که کارکنان چگونه به ایجاد ارزش به مشتریان کمک می کنند.
● مشتریان، هدف ما در ایجاد فرصت برای مزیت رقابتی هستند.